21.3.2. Interfejs WWW - Konfiguracja alarmów

Aby móc definiować raport z alarmami należy posiadać konto użytkownika. Jest to konto służące tylko do celu monitoringu parametrów i nie ma nic wspólnego z np. kontami pocztowymi lub systemowymi. Utworzenie konta jest czynnością jednorazową. W celu jego utworzenia należy z pozycji menu wybrać pozycję Dodaj użytkownika, a następnie wypełnić dane takie jak: Imię i nazwisko użytkownika, login, hasło oraz adres e-mail służący do wysyłania raportów. Po założeniu konta można się już zalogować korzystając z pozycji menu Zaloguj podając login (nie imię i nazwisko) oraz hasło podane przy rejestracji. Po zalogowaniu zmienia się menu po lewej stronie. Ma ono teraz następujące opcje.

Po zalogowaniu informacje strona główna (poza menu) nie zmienia się, zmianie natomiast ulegają informacje szczegółowe:

Rysunek 21-3. Interfejs - szczegółowe informacje po zalogowaniu

Uaktywnieniu ulegają pola "OK", "ER", "ND". Zaznaczenie pola "OK" przy danym parametrze powoduje wygenerowanie raportu z danym parametrem, gdy spełnia on warunki reguły (Jest to przydatne, gdy np. parametr przez długi okres nie spełniał warunków reguły i jest potrzebna informacja kiedy znowu zacznie ją spełniać). Zaznaczenie pola "ER" spowoduje wygenerowanie raportu z danym parametrem, gdy nie spełnia warunków reguły (Opcja najczęściej stosowana). Zaznaczenie pola "ND" spowoduje wygenerowanie raportu z danym parametrem, gdy wystąpi błąd typu NO_DATA - brak danych w parametrze (Opcja raczej skierowana do administratorów, niemniej jednak zalecana z opcją "ER" dla wszystkich).

W każdym zestawie parametrów (nazw reguł) dla danego systemu ciepłowniczego znajduje się zawsze parametr "Checker:Checker:Aktualność przesyłanych parametrów" jest on zdefiniowany wewnętrznie w systemie i pozwala administratorowi na monitoring poprawności przychodzących danych.